2013. május 24., péntek

A fűszerkert apró örömei

A fűszerkertecskénk csodálatosan virágba borult. Még tavaly kaptam Apukámtól egy zsálya palántát, és bár azt hittem, egyéves növény, szépen túlélte a telet, és az elmúlt napokban gyönyörű lila virágokkal ajándékozott meg.

Az oregano is nemsokára virágzzik, és bár sosem eszünk belőle, mert valahogy a bolti szárított ebből bizony jobban ízlik, mégsincs szívem kiszedni, mert olyan szépen burjánzik.

Még nem akarom elkiabálni, de úgy néz ki, hogy végre egy kis bazsalikom is megeredt magról. Amit vagy 2 hónapja ültettem az ablakban cserépbe, az ugyan nem jutott tovább a szokásos 1 cm-es vegetálásnál, de a 3 hete szabadföldbe ültetettek már egészen biztatóak. Igaz, a magoknak csak kb. 20 százaléka kelt ki, így mindjárt ültettem is újabbakat, de ezek máris sokkal szebbek, mint az utóbbi 5 évben bármelyik kísérlet.

vegetáló 2 hónaposok

biztató ifjoncok

A metélőhagyma viszont megint nem kelt ki, valószínűleg vacak volt a mag, de valahogy ez a növény sosem sikerült még, semmilyen magfajtából, a borsikafű viszont nagyon biztató.

borsikafű

Ami pedig a többieket illeti, a ruccolának nem tetszik a dézsás élet, mert bár 1 hete még nagyon szép volt, egyszercsak megbarnult, és azóta megrekedt. A spenót sem szeret cserépben, és a saláták sem élvezik, így mindenből ültettem inkább szabadfölbe. Több helyen is olvastam, hogy a saláta elűzi a földibolhát, így a ruccolával egymás mellé kerültek, remélem hatásos lesz, de lehet benne valami, mert tavaly az első ruccolatermésünknek egészen addig semmi baja nem volt, amíg ki nem szedtem a közeléből a salátákat.

A madársalátával nem tudom, mit kezdjek, mert bár egész jól néz ki, de két hónap alatt ez nem nagy eredmény tőle, főleg, hogy tavaly ősszel 5-6 hét után már szedhető volt, szép, méretes levelekkel, most meg 1-2 cm-en megrekedt, de még kap egy kis időt, remélem rászolgál a türelemre.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése