2013. február 7., csütörtök

Expressz zabkása


Lila Fügénél olvastam nemrégiben, hogy milyen egészséges és jó dolog a kása. Így aztán egyik reggel, mikor menthetetlenül elfogyott minden kenyér, és a tejbegrízhez sem volt kedvem, gondoltam megpróbálom.

Főztem is lelkesen a zabpelyhet, aztán hozzáadtam mindenféle ízesítőt, és rájöttem, hogy ez semmivel sem jobb, mint amit anyósom jó ideje már müzli néven illetve szokott reggelizni, csak azzal fele annyi a dolog. Ő ugyanis nagyon egyszerűen egy jó nagy bögrében le szokott forrázni néhány kanál zabpelyhet annyi vízzel, ami ellepi, azután letakarja egy csészealjjal, majd miután a vizet felszívta, friss vagy aszalt gyümölccsel, mazsolával, dióval ízesíti. Főzni tényleg felesleges, mert amíg magába szívja a vizet, addig pont elég az idő arra, hogy felaprítsuk a gyümölcsöt, ami épp van otthon (anyósom kedvence az almás/körtés, én viszont elég válogatós vagyok a gyümölcsök terén, nekem az őszibarackos és az aszalt sárgabarackos a kedvencem), törjünk egy kevés diót, és elővegyük a kókuszreszeléket. Ez utóbbiért köszönet Lila Fügének, nem is értem, hogy korábban miért nem jutott eszembe, nagyon passzol a zabpehelyhez (és mindkét barackhoz is). Ha akad itthon, akkor keverek a zabpehelyhez lenmagot/búzacsírát is (még a forrázás előtt), de ezek nélkül is finom. Én általában apró szemű zabpehelyhet veszek, az pár perc alatt megpuhul, nagyobb szeműnél érdemes kicsi több vizet használni, és kicsit többet várni. Meglepő módon a 3 éves, nagyon-nagyon válogatós lányom is szereti. Ha nagyon nincs itthon semmi gyümölcs, akkor gyümölcsjoghurttal elkeverve is finom.


2 megjegyzés:

  1. Képzeld én is ilyeneket reggelizem most, a heti sláger a SPAR fagyasztott vegyes bogyós gyümölcs (eper, málna, meggy, szeder van benne), én főzöm kicsit a zabpelyhet (SPAR Budget aprószemű), fele tej-fele vízzel, cukor nélkül, és amíg még forró, belekeverem a fagyos gyümölcsöt, és azonnal esszük is.

    VálaszTörlés
  2. Én tejjel készítem. Nálunk a banános illetve a sárgabarack lekváros a kedvenc:)

    VálaszTörlés