2013. március 11., hétfő

2013-as elhatározások


Tavaly úgy indultunk neki a tavasznak (és a blognak) is, hogy 2012 a kertünk éve lesz. Ez azért annyira nem így alakult, és erre csak részben mentség a májusban érkezett bébi és mellé az ovikezdő 3 éves:). A fő ok a lustaság, na és az aszály, mert azért az tavaly gyilkos volt minden téren.

Múlt héten valamelyik napsütéses napon rámtört az ültethetnék, de mivel nem lévén túl gondos kiskertész, és nem néztem át már télen a maradék magokat, így nem nagyon találtam ültetnivalót, ezért aztán másnap neki is indultam vásárolni, és ezeket a szépségeket szereztem:


A tavalyi tapasztalatok alapján, ami nem megy, azt nem erőltetjük, úgyhogy tényleg csak azt termeljük, amit szeretünk, és amik szeretik ezt a gyatra földet is. Mert az viszont nem erre van kitalálva, így idén nagy tervem, hogy egész nyáron gyűjtöm a hozzávalókat, és ősszel megcsináljuk a Bálint Gazda által mindig ajánlott magaságyat. Meg egyszer majd az akvapóniát is, de arra anyagi forrást is kell gyűjteni.

Addig pedig, amit csak lehet, azt ládába és cserépbe ültetek, csak az megy hátra, aminek kell a nagy hely, és ami minden viszontagság ellenére is elkényeztetett tavaly, ez pedig a cukkini. Idén megpróbálkozunk mellé egy kis sütőtökkel is, mert azt nagyon megszerettük a télen (bébiételt sokat főztem belőle, a maradékból meg lett sok finom fűszeres leves a nagyoknak).

Mivel végre sikerült újra nagyjából befedni a garázst (a tetőnélkülség egy borzasztó hosszú építésügyi procedúra kellemetlen mellékhatása volt), így végre felszabadult az kis terület (ahol eddig a cserepek pihentek), ahol 5 évvel ezelőtt egyszer ültettem már paradicsomot, és csodálatosan jól termett, így idén újra megpróbálom, remélem újra szeretni fogják a helyet.

Mivel a ruccola már nagyon hiányzik így az ablakba vetettem egy ládába, és már kezdenek kibújni. Ezt tavaly csak szabadföldben próbáltam, kíváncsi vagyok, cserépben mennyire szeret lenni. A fűszerkertbe pedig elültettem két sor hagymát, és egy kis répát is, és örömmel láttam, hogy az ősszel elültettet fokhagyma kibújt. Ez kellemes meglepetés volt. Bálint Gazda egyik őszi hírlevelében írta valamikor, hogy még érdemes fokhagymát ültetni, így akkor gyorsan elültettem a maradékot, aztán jól meg is feledkeztem róla.

Bár fentebb azt írtam, hogy csak azzal próbálkozunk, amivel érdemes, egy dolog mégis van, amit nem tudok feladni, a bazsalikom. Egyszer sok éve sikerült magról is, azóta  minden év újabb kudarc volt, így a tavalyi is, de most megint vettem egy újabb gyártmányú magot, és az ablakban már vetettem egy kicsit cserépbe 2 napja, remélem ez végre bejön.

4 megjegyzés:

  1. Szorítok, hogy sikerüljenek!!

    VálaszTörlés
  2. Látom nagy Bálint gazda rajongó vagy, én is :) Szerintem be fog jönni a bazslikom annak túl nagy baja nem lehet. Mondjuk tavaly egy csomó tönkrement nekem is, mert nem fertőtlenítettem az ültetés előtt a földjét. Újra kellett vetni, de utána már nem volt gond. Idén is már bújnak kifelé kb 3 nappa ültetés után.

    VálaszTörlés
  3. Gyerekkori kedves emlék a péntek estékről az Ablak c. műsor, benne Bálint Gazda kiskerti tippjei, így örültem, mikor végre lett hírlevele.
    A bazsalikom az elején mindig jól indult, de aztán meg is rekedt kb. 12- cm-es kezdeménynek. Tavaly ültettem ablakba, teraszra, fűszerkertbe, de sehol se jutott 2 cm-nél tovább:( Most is szépen kibújtak már, remélem tovább is jutunk.

    VálaszTörlés