2013. március 13., szerda

Az én francia hagymalevesem


Azért titulálom sajátomnak, mert igazából nem tudom, milyen az autentikus francia hagymaleves (már ha van ilyen, inkább gyanítom van normand vagy breton stb. ). Amit viszont itthon eddig éttermekben ettem (általában cipóban találva, tejszínnel dúsítva), az sosem ízlett, Franciaországban pedig még nem volt alkalmam kipróbálni.

A recept alapja egy Rachel Allen műsor volt, amelyben bisztró ételeket készített, és bemelegítésként elment egy közeli bisztoba (ha jól tudom, ő ír, így véletlenül se franciába:), és ott a séffel közösen készítettek egy hasonlót.

Hozzávalók 1 személyre (ugyanis leginkább magamnak készítem így Nagyböjtben péntekenként hús nélküli egyszerű vacsinak, és egyelőre csak én tartom a böjtöt a családban):
  • 2 közepes fej hagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 3 dl húsleves (persze kockából is lehet, de azért sokkal jobb, ha van egy kis maradék lefagyasztva a hűtőben, és ilyenkor pont fel lehet használni, de böjti változatban zöldségleveskockából szoktam csinálni).
  • 1-2 szelet kenyér
  • tejszínes krémsajt
  • bazsalikom
  • só, bors, olaj

A hagymát olajon (de ha zsíron, akkor még finomabb) megfonnyasztjuk, megsózzuk, és először lefedve puhára pároljuk, majd fedő nélkül szép barnára lepirítjuk. Ekkor szoktam hozzáadni egy-két gerezd apróra vágott fokhagymát, hogy ne égjen meg, amíg a hagyma megsül. Felöntjük a húslevessel, és összeforraljuk néhány percig, hogy az ízek összeérjenek. Ízlés szerint sózzuk/borsozzuk, de mivel a húsleves maga már fűszeres, így azért óvatosan. 


Rachel Allenék úgy tálalták, hogy bedörzsöltek fokhagymával egy szelet pirítóst, megszórták sajttal, és rátették egy csészébe adagolt levesre, majd  grillsütőben szépen addig pirították, míg a sajt aranybarna lett. Isteni lehet, de én a magam örömére nem izzítom be a sütőt, így ezt annyival egyszerűsítettem, hogy a pirítóst a jó kis fokhagymás/bazsalikomos sajtkrémmel megkentem, és így tettem a levesbe. Először persze furcsa lehet a levesbe pottyantott kenyér, de az egész étel pont attól isteni, hogy a pirítós magába szívja a leves csodálatos ízét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése