2013. március 31., vasárnap

Locsolókra felkészülve


Igazából sosem rajongtam a Húsvéthétfőért, de a hagyományok ápolását támogatom, szép szokás ez, csak nem feltétlenül a lányoknak:). Gyerekkoromból csak a szomszéd kisfiúkra emlékszem, akik nem túl lelkesen, kötelességből végigjárták a társasházat a minél több csoki reményében. Aztán volt egy rövid időszak kamasz koromban, amikor élveztük, mert a hittanos közösségből a fiúk csapatostul jöttek, mi meg lányok összegyűltünk egyikünknél, és tűrtük a szódásszifonok és vödrök rohamát, mert a fővárosban sem locsol mindenki kölnivel. Az is nagyon jó volt, hogy tartottunk előtte csajos pizsipartyt, ahol együtt festettünk tojást, még írókázni is megpróbáltak megtanítani, de nekem ehhez semmi tehetségem nem volt sajnos. Most pedig már a lányomhoz jönnek a kis barátai, és bár kikötötte, hogy nem engedi, hogy meglocsolják, azért nagyon várja a holnapot, hogy mi lesz ez az egész, mert a tavalyira még nem emlékszik.

Mivel tavaly rossz élményeim voltak a tojásfestéssel, ezért idén kicsit másként szerepel nálunk a tojás. Tavaly ugyanis hetekig gyűjtöttem a vörös és lilahagyma héjat, hogy szép, természetes színű tojásokat fessek, majd miután a tojások kb. 1 árnyalattal lettek barnábbak ezek után, és elő kellett túrnom néhány ezeréves maradék festéket, hogy legalább valami színűk is legyen, és ezek után még a zéró kézügyességemmel mintákat is kellett még karcolni bele, na akkor azt mondtam, ezt egy időre hagyjuk.

Néhány hete aztán megláttam ezeket a dobozkákat, és akkor eldöntöttem, idén ilyeneket készítünk, és ebbe tesszük a csokitojást. Nem mondom, hogy ez feltételenül kevesebb macera, főleg,  hogy ugyan volt egy csomó maradék kartonom, mind kicsi lett, így a nagyobb része irattartókból készült. Ezt is kell azért díszítgetni, ebben sem vagyok egy bajnok, de annyiban könnyebb, hoyg sík a felület, atojással neekm mindig meggyűlt a bajom, a fommája okán is... 



Aztán tegnap még rámjött, hogy kell még valami kézzel készített és sütöttem még kis kekszeket (darálós keksz tésztából,  mert szerintem ez nagyon jól formázható tészta, és az íze is nagyon jó), kb. tojásformájút, és ezeket is megfestettem. Persze a piros ételfesték csak rózsaszín lett (bár képen egész pirosnak hat, de ez csak fények miatt van, élőben pink a javából), remélem a fiúk nem találják majd nagyon lányosnak (ovis korosztályban ez simán lehet), de a tojásforma szerintem egész tűrhető, főleg hogy forma híján pogácsaszaggatóval csináltam, úgy, hogy a kis köröket kicsit meghúztam. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése