2012. május 10., csütörtök

Ruccola

Idei első sikernövényünk egyértelműen a ruccola! Na jó, a retek és az újhagyma is jó lett, de a retket más is megkóstolgatta a föld alatt:(, az újhagyma meg kicsit csípősebb, mint szeretem, a ruccola termés viszont csodás. Míg pár hete még sóskának néztek ki, mostanra szépen megnyúltak a levélkék, így már nemcsak ízében, hanem külsejében is valóban ruccolának néz ki.

A gyönyörű termés persze rögtön felvetette a kérdést, hogy vajon mit csináljunk belőle. Mert bár hébe-hóba szoktunk salátákat enni, azért nincs túl nagy repertoárunk ebben a témában. Az utóbbi napokban két kedvencünk lett, a ruccolás-paradicsomos tészta, és egy egyszerű mozzarellás saláta.

A paradicsomos tészta igazából férjem specialitása, amilyen egyszerű étel, olyan nehéz igazán jól elkészíteni, ugyanis nekem sosem sikerül olyan jól, mint neki. A recept is elég esetleges, mert néha ebbe is kerül mozzarella, vagy parmezán, ha épp van itthon.

Hozzávalók 2 főre:
3-4 gerezd fokhagyma
1 kicsi konzerv/kb. 3 evőkanál sűrített paradicsom
olívaolaj
só, bors
oreganó, és ha van itthon, akkor jó sok bazsalikom is
egy marék ruccola
250 g spagetti

A tésztát a csomagoláson írtak szerint (illetve ki hogy szereti, leginkább érzés szerint) kifőzzük. Közben olívaolajon megpirítjuk az aprított foghagymát, hozzáadjuk a paradicsomot, a fűszereket, és kevés vízzel sűrű szószt főzünk (pár perc). Ha a tészta kész, akkor gyorsan beleforgatjuk a szószba, és hozzáadjuk a ruccolát is, ami így a tészta melegétől kicsit szintén megfő, és remek plusz ízt ad az ételnek.



A saláta csak egy próbálkozás volt, kinéztem a fűszerkertbe, és láttam, hogy már kezd felmagosodni a ruccola, ideje lenne most már megenni, főleg, hogy a fejes saláták között is akadt olyan, amit már ehetőnek tituláltam, így körülnéztem,a kamrában, mivel lehetne ezeket salátavacsorává varázsolni. 


Találtam egy kis bacont, egy 125 g-os mozzarellát, és némi 2 napos bolti kenyeret (szülés okán felmentést adtam magamnak pár napra a kenyérsütés alól), ami csak pirított kenyérkockának volt már alkalmas. Először megpirítottam a bacont egy kis olívaolajon, amibe tettem egy pici gerezd fokhagymát, majd a bacon maradék zsiradékján megpirítottam a kenyérkockákat is. Mikor ez is megvolt, szépen összekevertem mindent (a mozzarellát kis falatokra vágtam, jó lett volna még egy kis olajbogyó is bele:), és meglocsoltam kevés olívaolajjal. Nagyon finom lett. Ma valószínűleg mozzarella helyett tojással fogunk újra ilyet enni.


Végül, hogy a retkek és hagymák se sértődjenek meg, íme a legszebb darabok.




4 megjegyzés:

  1. Gratulálok a babához! Kislány vagy kisfiú?
    Nagyon ínycsiklandók a kaják! Nálunk is jól sikerült a ruccola, viszont bánatomra a férjemnek nem ízlik, ùgyhogy egyedül ehetem :/ A tésztás variációt mindenféleképpen kiprópálom.

    VálaszTörlés
  2. Éhes lettem, megjegyzem ezt a tészta receptet.
    Mostanában számolgattam, hogy mikor lesz meg a baba, mert rég voltál már a nyolcadik hónapban:) Gratulálok és jó egészséget, nyugodt éjszakákat kívánok.

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Ez a rukkolás, mozarellás stb saláta nagyon jól hangzik és nagyon jól néz ki! Ellopom az ötletet.
    Gratulálok kis családotok bővüléséhez!

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!

    A baba kisfiú, és ráhúzott 8 napot, szóval sztem kb. a 10. hónapban jött:))) Szerencsére nővérkéje nem féltékeny.

    A salátát azóta kicsit továbbfejlesztettük, vinaigrette öntettel, és főtt/tükörtojással is isteni. Kislányom mondjuk nem eszi meg, neki csak üresen jön be a ruccola, ha ő szedheti le egyből a szájába:).

    VálaszTörlés