2012. április 22., vasárnap

Áprilisi ültetések

Már nagyon vártam, hogy elmúljon az áprilisi tél, itt legalábbis egy hete szinte az volt, és végre megint ültethessek. Férjem és sógorom márciusi áldozatos munkájának köszönhetően megtisztult kertünk hátsó részében is egy tekintélyes terület, ahol már márciusban is vetettünk borsót, répát, petrezselymet, és most betársult melléjük egy kis cukkini és csemege kukorica is. Ez utóbbit nagyon szeretem főleg nyáron, Forma 1-es futamok kötelező kelléke családunkban a friss főtt kukorica, és még gyerekkoromban nagymamám a kertjében megengedte, hogy ültessek egy-két növénykét, így ez az első növény, amit sikerrel neveltem. Ideköltözésünk után is próbáltam már egy-két évben, de a ház körül nem nagyon szerette egyik helyet sem, remélem ez a hátsó ágyás jobban fog neki tetszeni. 
Ez ez utóbbit a cukkinival kapcsolatban is remélem, ugyanis tavaly ültettem azt is, de kb. 1 használható termés lett a 5 bokron összesen. Pedig ezzel azért is mertem próbálkozni, mert keresztanyukáméknak régen volt telkük, ahol egyszer ültettek, és aztán már kiirtani sem tudták, annyira terjedt, és eszméletlen mennyiségben termett, egész nyáron ettük is a rántott meg töltött cukkinit. Igaz, az még az a nagyobb fajta volt, és azt nem is szerettem annyira, de reméltem, hogy ezek a kisebb, salátacukkininek hívott tündéri példányok is bírják majd a gyűrődést, hát sajnos tavaly nem bírták, de remélem az új ágyás nekik is bejön.

Mint ahogy eddig a borsónak és a spenótnak tetszik, mert nagyon szépek és biztatóak:

spenótocska

borsó
A fűszerkertben továbbra is nagyon szépen alakulnak a retkek és a saláták. Mivel ez utóbbiakból mind szépen megmaradt a fagyok után is, ezért a középsőket most már menthetetlenül ki kell ritkítanom, hogy a szélsőkből szép fejek legyenek, fáj értük a szívem, de szerintem így zsengén is meg fogjuk kóstolni.
A ruccolák is burjánzanak, de a leveleik megint olyan spenót formájúak, mint azt egyszer már megtapasztaltam. Remélem idővel megnyúlnak, mert amikor legutóbb is ilyenek voltak, akkor nemcsak a külsejük, hanem az ízük sem emlékeztetett a ruccolára, pedig azt nagyon szeretjük, és most direkt másfajta magot is vettem. 

saláta
(a zacskón "május királya" névvel szerepelt, és ha továbbra is ilyen szépen halad, rá is fog szolgálni a nevére:)

ruccola
retkek
A palánták azonban sajnos az elmúlt napok kevés, de azért biztató napsütése ellenére sem nagyon indultak be, sőt némelyeket kifejezetten haldoklónak minősítettem. Bánatomat enyhítendő vágtam egy szelet friss, még langyos kenyeret, megkentem jó kis libazsírral, és kihúztam hozzá pár retket, és az első idei termés hamar megvigasztalt. A retkek ugyan még picik, de én pont ilyen zsengén szeretem:).


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a veteményesed! Sok sikert hozzá!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A férjemé most a legtöbb érdem, mert ő tartja rendben, mivel én a 9. hónapot taposom:)

      Törlés
    2. Nagyon jó egészséget Nektek!

      Törlés