2012. április 14., szombat

Palántázás

Még múlt héten, mikor szép idő volt, áttűzdeltem a paradicsom és karalábé palántákat. Jól is sikerült, legalábbis akkor azt gondoltam, mert azóta viszont valahogy nem nagyon fejlődnek, nem is csináltam róluk frissebb képet, mert kb. ugyanígy néznek ki azóta is, na jó, picit azért nőttek, de nem jelentősen:(. Irigykedve nézem, hogy Egy csepp kertben mennyivel életerősebbek a palánták, jó, én később ültettem, de ilyen pangásra azért nem számítottam.


Nem tudom, hogy mi lehet a gond, igyekszem mérsékelten öntözni, nehogy túlzásba essek, de azért ki se száradjanak, és forgatom is őket, de mivel kb. 1 hete alig süt a nap, ezért azt gondolom, talán ez lehet a baj.

A bazsalikomok sem jutottak előrébb, de mivel nem is halódnak, továbbra sem adom fel, talán egyszer szárba szökkenek. Már csak azért is, mert Apukám nem járt sikerrel az óbudai piacon, nem volt ott a palántás hölgy, így a mindent kibíró görög bazsalikom palántára idén sem számíthatunk. Ültettem viszont még egy kis metélőhagymát, ez szépen kikelt, remélem továbbra is ilyen szépen fog haladni.

Ért viszont egy kellemes meglepetés. Még kb. 2,5 éve ősszel vásároltunk faiskolában két mandulafát, aztán tavaly már le is mondtunk róluk, mert még levelet is alig hoztak, így idén sem fűztünk hozzájuk sok reményt, ehhez képest a szép meleg időben egyszer csak virágba borultak. Na jó, ez talán túlzás, de néhány virág mindkettőn megjelent, és mivel ilyen még egyik évben sem volt, ezért őszintén remélem, hogy a húsvéti fagy miatt azért nem mentek rögtön tönkre és legalább 1 szem mandulánk lesz.


A jó idővel felélénkült az általam szintén kihaltnak vélt oregánó és citromfű növényke is a fűszerkertben. Az elszáradt ágacskákat szépen levágtam, és azóta egyre szebben virulnak az új hajtások. Az oregano íze viszont még messze nem az igazi, mondjuk azt hiszem ez azon kevés fűszerek egyike, ami szárítva finomabb,  úgyhogy majd nyáron szeretnék belőle rendes mennyiséget szárítani, mert sokat fogyasztunk. A citromfűt meg csak azért vettük, mert a főzőműsorokban mindig ezzel díszítik a desszerteket, és ott olyan jól mutatnak, de mivel itthon a desszerteket hamar eltüntetjük, és  nem tálalgatjuk művészien, ezért nem nagyon használjuk semmire, pedig nagyon hálás kis növény, és finom, valóban citromos az íze, szóval ideje lenne valamire használni is.

oregánó

citromfű


2 megjegyzés:

  1. Szép kis összefoglaló, nem is tudom hogy mivel kezdjem!
    A citromfüvet sokféleképpen fogod tudni hasznosítani, nyugtató teának, frissítő nyári szörpnek, és amit csak szeretnél...
    A paradicsom és bazsalikom palánták, ha esetleg még nem találtak magukra, lehet hogy még gyökérre gyúrnak, azért nincs látható növekedés. Én nagyobb korukban szoktam tűzdelni őket, mikor már van legalább egy rendes lomblevelük, akkor könnyebben átvészelik a nyaggatást. Én nem aggódnék értük. Ahogy gyanítod is, ezekben a borongós, hűvösebb időkben nem csoda, hogy lapítanak:)

    VálaszTörlés
  2. 1-1 levélkéjük már volt, azért mertem, meg úgy láttam, már kókadoznak, és jobb lesz nekik külön. Ahogy nézem ma időjárást, olyan sok napsütés nem várható a héten, de már a kevésnek is örülünk! Remélem igazad lesz és tényleg gyökérre gyúrnak!

    VálaszTörlés