2012. március 19., hétfő

Paradicsom kísérlet

Azért írom, hogy kísérlet, mert bár mindent úgy csináltam, ahogy a múltkor idézett cikkben volt, de csak reménykedek, hogy lesznek is életképes palánták.

Kezdve azzal, hogy általam begyűjtött magokból indítottam, amit sehol se ajánlanak, mondván, hogy a kiskerti termelésre forgalmazott magokból kikelt növénykék magjai továbbszaporításra nem mindig alkalmasak. Persze lehet, hogy ezt csak a hatékony vetőmag lobbi terjeszti:). Mindenesetre nagyon finom paradicsomból származnak a magok, és igazi jég hátán is megél fajtának tűnt, szóval azért bizakodom.

A cikkben írt instrukcióknak megfelelően megtöltöttem 3 kis cserepet palántafölddel, jól benedvesítettem, rászórtam az előzetesen beáztatott magokat. Illetve inkább egyenként igyekeztem valahogy rápöckölni, mivel a tanácsnak megfelelően előzetesen beáztattam a csírázás gyorsítása érdekében, és bár leitattam, azért korántsem lehetett úgy bánni velük, mint száraz társaikkal. Megszórtam kicsi homokkal, végül rájuk tettem egy-egy kis nejlonzacsit, és rágumiztam a cserepekre a kellő páratartalom biztosítása érdekében. 


Az ablakpárkányunk már kész kis palántanevelde:)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése