2012. március 4., vasárnap

Szolidan ugyan, de elkezdtük

Hasonló blogokat olvasva csak kapkodom a fejem, hogy mindenki milyen iramban dolgozik már. Nekem a hetemet elvette a helyi újság szerkesztése, jövő hétre meg vár rám egy pályázat megírása, de azért ha csak szolidan is, de én is elkezdtem néhány aprósággal.

Először is kipróbáltam a zsázsát. Bálint gazda hírlevelében többször is felbukkant, aztán mikor végre kaptam is magot, akkor rákerestem, és rögtön többfelé (egymásnak néhol ellent is mondó) módszert is találtam a honlapján a termesztésre. Végül arra jutottam, hogy néhány centi földbe jó sok magot szórtam, erre egy kevés földet morzsoltam, belocsoltam, majd egy papírlappal letakarva tettem az ablakba, mert az több helyen is visszaköszönt, hogyha nem takarom le, akkor maghéj marad a levélkéken.

Bár nem takarékoskodtam a vetőmaggal, mégsem lett olyan gazdag a termés, mint reméltem, és az íze sem váltotta be az ígéreteket ("tormához hasonlóan csípős ízű, de annál sokkal enyhébb, kellemesebb"), szóval azt hiszem nem ez lesz a kedvencem, és bár tényleg nagyon gyorsan kikel, és télen is megél az ablakban, azért nagy mennyiségeket nem fogunk termeszteni belőle.  


Bár a bazsalikommal tavaly nem jártunk túl sok sikerrel, mivel nagyon szeretjük, azért egy kis tavalyi maradék magot elvetettem,  biztatóan ki is bújtak már a földből, de eddig tavaly is eljutottunk, így még nem fűzök hozzá sok reményt. Viszont a korábban palántaként vett, és nagyon bevált görög bazsalikomból sikerült magot vennem, így ma azt is elültettem, remélem magról is olyan jó lesz, mint a palánta volt.

Bazsalikomkezdemények
Ez utóbbiakat az újrafelhasználás jegyében joghurtos poharakba ültettem, ugyanis a garázsajtónk bedöglött, és férjemnek nem volt energiája ma kézzel kinyitni (ez ugyanis manuálisan leginkább két emberes művelet, de én a 8. hónapban lévén nem tudok segíteni neki), így a palántázóedénykékhez nem sikerült hozzájutni, ezért kellett valami más. Mivel nagymamámnak gyerekkoromban folyton gyűjtöttük a tejfölös poharakat a paradicsom palántázáshoz, ezért beugrott, hogy talán a joghurtos pohár is jó lesz. Az alját szépen kilukasztottam, ahogy anno  a mama is (illetve ő a sarkokat vágta le, de ezek a kis pohárkák már gömbölyűek, így csak a közepükre kaptak lyukat), és kicsi befőttesüveg tetőkbe állítottam őket. Nagyon édik lettek:).

Jövő héten aztán ahogy a pályázatírás és az időjárás engedi, nekikezdünk a kinti munkáknak is, és ha sikerül végre hozzájutni a palántázóedényekhez (mert megfelelő mennyiségű joghurtos pohár gyűjtéshez kéne még pár hét:), akkor paradicsomot is ültetünk. 

A fűszerkertbe már lehetne vetni, onnan ma férjem kiszedett minden tavalyi maradványt és télálló gazt, de még várok kicsit, hogy száradjon, a dughagymák már készenlétben vannak, és van 1-2 saláta is, amit szeretnék itt kipróbálni. A hátsó részen viszont még nagyobb rendrakás kell (persze tudom, ezt ősszel kellett volna, de reméljük még így is ér majd valamit), de annak is nekikezdünk, mert lassan kellene már borsót is vetni, abból meg nem sok férne a fűszerkertbe:)



1 megjegyzés:

  1. Hát, akkor csak szolidan továbbra is!
    Még mi is csak a rendrakásnál tartunk, meg néhány benti magnál.
    Jó, hogy írtad a bazsalikomot, elfelejtettem magot venni, a tavalyi bazsalikom meg éppen csak virágzott, mikor jött a fagy, nem tudtam sajátot szedni.

    VálaszTörlés